Mozgovyi Denis Oleksandrovych

He is a citizen of Avdiivka (it is occupied by the so-called Donetsk People’s Republic). He is a front person for registration of several bogus companies that own “Vesti –Ukraina” (“News-Ukraine”) media holding as a result. Holding owns “Vesti” (“News”) newspaper, UBR TV-channel, “Vesti” (“News”) radio station, website vesti-ukr.com, website reporter.vesti-ukr.com and website ubr.ua.

Media Companies / Groups
Media Outlets
Facts

Family & Friends

Affiliated Interests Family Members Friends

There is almost no information about the person. He is a front face of holding that may be owned by Oleksandr Klymenko who was a minister of incomes and fees of Ukraine during Yanukovich regime.

Further Information

Headlines

Вещатели Еханурова, Таруты и Клименко откорректировали структуру собственности
«Радио Вести» досі не оприлюднило структуру власності, а власник UBR отримав канал у подарунок
http://img.ubr.ua/image/ESProduction.pdf
http://tv.ubr.ua/about
http://vesti-ukr.com/strana/131882-elena-lysenko-stala-glavnym-redaktorom-biznes-portala-ubr

Active Disguise

in addition to unavailability of true data, ownership is disguised, e. g. through bogus companies, etc.

0 ♥

Meta Data

Ownership structure is available, but contains no true information.

Sources

Unified state register of the Ministry of justice of legal entities, individual enterpreneurs and civic formations . Retrieved on August 2016, from https://usr.minjust.gov.ua/

  • Project by
    Institute of Mass Information
  •  
    Reporters without borders
  • Funded by
    BMZ