
23.08.2016 Кому належать львівські ЗМІ ­ Інститут Масової Інформації

http://imi.org.ua/analytics/50023­komu­nalejat­lvivski­zmi.html 1/9

Кому належать львівські ЗМІ ­ Інститут Масової
Інформації

У переважної більшості українських ЗМІ структура власності сформована за принципом «матрьошки» і
захована  на закритих офшорах за низкою юридичних фірм. За даними проекту Media Ownership
Project кінцевий дані про медіавласника вказані лише у близько 20% загальноукраїнських ЗМІ.

Ситуація на львівському ринку ЗМІ загалом мало відрізняється від загальноукраїнської – є і офшори, і
підставні особи, а реальні господарі ЗМІ, за незначним винятком, максимально втаємничують своє
відношення до своїх «дітищ».

Два роки тому львівський сайт журналістів­розслідувачів «Наші гроші. Львів» cклав перший список
реальних власників місцевих ЗМІ. З того часу в медіа­сфері Львова багато чого змінилось – у Львові
з’явилися як нові ЗМІ, так і нові власники. Однак, прозорості більше не стало – медіа­власники не
хочуть публічності, і традиційно реєструють свої ЗМІ на офшорних юристів.

Представляємо вам актуалізований список власників основних львівських ЗМІ станом на серпень 2015
року.

https://www.reportingproject.net/media/author/ukraine/


23.08.2016 Кому належать львівські ЗМІ ­ Інститут Масової Інформації

http://imi.org.ua/analytics/50023­komu­nalejat­lvivski­zmi.html 2/9

Натисніть, щоб збільшитиБрати Дубневичі і кіпріот Теофілу Львівська газета, радіо FM
Галичина, телекомпанія Гал­ТБ, сайт Galnet.org  



23.08.2016 Кому належать львівські ЗМІ ­ Інститут Масової Інформації

http://imi.org.ua/analytics/50023­komu­nalejat­lvivski­zmi.html 3/9

Брати Дубневичі досі не втратили контроль над «Львівською газетою», хоча чутки про її закриття чи
продаж ширяться містом з початку року.

Офіційним засновником газети досі є ТОВ «Енергія консалтинг», яку контролюють Богдан та Ярослав
Дубневичі.  Нагадаємо, це видання народні депутати перекупили у 2010 році у збанкрутілого власника
ТОВ «Інтермаркет» Романа Шлапака,  але офіційним власником тоді був Володимир Співак, близький
до братів Дубневичів. Пізніше засновником стала вже компанія «Енергія консалтинг» і не лише
«Львівської газети» але й радіостанції «FM Галичина», телекомпанії «Гал­ТБ» та інтернет­сайту
Galnet.org.

Володимир Співак і далі має вплив на медіа­бінес Дубневичів, у всякому випадку позірно, ­ йому
належить 0,3% підприємства «Енергія консалтинг», а решта є у власності кіпрської компанії «РВС
Глобал інвест ЛТД».

Завдяки закону про розкриття кінцевих власників юридчних осіб та законослухняності народних
депутатів Дубневичів, ми тепер знаємо, що кінцевим власником газети, радіо та телестудії є мешканець
міста Лімасол (Кіпр) Хрістос Теофілу.

Петро Димінський
Телеканал ZIK, сайт ZIK.ua

За два роки холдингу Петра Димінського так і не вдалось приєднати до своїх активів радіо, хоча ZIK
активно претендував на нього. Натомість холдинг втратив генерального директора Дмитра
Добродомова, який став народним депутатом. Подейкують, що зміни керівництва відбулись не надто
приязно. Опосередкованим доказом цього може слугувати те, що місця журналістів на керівних
посадах телеканалу посіли футбольні менеджери. 

Петро Димінський досі офіційно не є засновником, ні каналу, ні інформаційної агенції, але завдяки
закону про розкриття кінцевих власників, з’явилось нове ім’я – офіційно власником ZIK є Ангелос Лоізоу,
громадянин Кіпру, мешканець міста Нікосія.

За даними ЄДР власником ТОВ «Західна інформаційна корпорація» та ТОВ «ТРК «Міст», які є
юридичними структурами сайту ZIK.UA та телеканалу ZIK, відповідно, є кіпрський офшор «Алвго
Трейдінг лімітед» (ALVHO TRADING LIMITED), кінцевим бенефеціаром якого і є Ангелос Лоізоу.

Ця офшорна компанія стала власником медіа лише в кінці 2014 року. Вона змінила інший кіпрський
офшор «Гракеа Лімітед» (GRACARE LIMITED), проте, це було досить формально – через зміну
керівних осіб медіа. Генеральним директором, замість Дмитра Добродомова став Ігор Дедишин,
колишній гендиректор ФК «Карпати». Контроль над каналом та сайтом залишився у руках почесного
президента ФК «Карпати» Петра Димінського. 

Нагадаємо, створений у 2003 році сайт ZIK.ua, потрапив під контроль Петра Димінського у 2009 році.
Попередніми власниками ТОВ «Західна інформаційна корпорація», яка володіє правами на ZIK.ua
були Михайло Данилів (33,4%) Сергій Новаківський (33,3%) та Ярослав Солотва (33,3%). Усі троє
вважалися близькими до СДПУ (о) і колишнього начальника ДПІ у м. Львові Мирослава Хом’яка.

З 2009 у структурі власності товариства змінювались прізвища футбольних менеджерів, поки у грудні
2012 року 100% власником сайту став офшор «Інвестмент Файненшіал Менеджмент» зареєстрований



23.08.2016 Кому належать львівські ЗМІ ­ Інститут Масової Інформації

http://imi.org.ua/analytics/50023­komu­nalejat­lvivski­zmi.html 4/9

на Віргінських островах. Саме тоді «Західну інформаційну корпорацію» очолив Дмитро Добродомов,
який раніше обіймав посаду генпродюсера телеканалу ZIK.

У 2011 році ТОВ «Західна інформаційна корпорація» офіційно набула 99% у ТОВ «Телерадіокомпанія
«Міст ТБ», яка є юридичною особою телеканалу ZIK. Ще 1% «Міст ТБ» належав іншій офшорній
компанії «Менділ Лімітед» (Віргінські о­ви). Цій же компанії також належить 50% ТОВ «Клуб
професійного футболу «Карпати».

До речі Петрові Диміському, через компанію «Міст ТБ» належить невелика частка (3,1%) власності у
ТОВ з назвою «ТРК «Львів». На сьогодні, «ТРК «Львів» ­ це бренд Львівської обласної державної
телерадіокомпанії, під яким вона виходить в ефір, юридично залишаючись ЛОДТРК.   

А чим займається ТОВ з’ясувати не вдалось. Підприємство не нове, але телефони,  зазначені для
зв’язку, належать рекламній агенції «Міст» Ігоря Шумила. Цікаво також, що ще 4,1% компанії з
«телевізійною назвою» належить Михайлові Хвойницькому, чинному директора ЛОДТРК. Ще по одному
відсотку мають ТОВ «Галицька видавнича спілка», Ярослав Сватко та Роман Бандура, а основний
пакет, 89,8%, належить  благодійному фонду «Княжий Львів», кінцевим власником якого є львівський
адвокат Микола Мелешко.

Медіа­холдинг Мирослава Хом’яка ТРК “Львівська хвиля”, Гал­інфо
Радіостанцію «Львівська хвиля» з червня 2011 року контролює Мирослав Хом’як через ТОВ
«Тернопільська інвестиційна компанія», в якій 99,2% належать тернополянину Ярославу Кривошиї,
тестю Хом’яка, а 0,8% його  сестрі Галині Данилів, на яку записано ще низку немедійних ресурсів
колишнього чиновника.

Нагадаємо, у першій половині 2000­х Мирослав Хом’як очолював львівських податківців, був членом
СДПУ (о) і вважався близьким до братів Медведчуків. Остання державна посаду, яку він обіймав ­
директор департаменту екології та природних ресурсів Львівської ОДА.

Сайт «Гал­інфо» Хом’як придбав у березні 2013 року у Володимира Кожана, власника і гендиректора
«Краківського ринку». Тепер ТОВ «Агенція інформації та аналітики «Гал­Інфо»,  належить Ігорю Фурті,
давньому бізнес партнерові Хом’яка, точніше його племінниці Мар’яни Курилас, яке є ще однією
підставною особою, на яку Мирослав Хом’як оформляє бізнес­активи.

Медіа­холдинг мера Львова Андрія СадовогоРадіо Люкс, Zaxid.net, Телеканал 24, Радіо 24,
Football 24
Основна частина акцій ПрАТ «ТРК «Люкс», яке є власником радіостанцій  Lux FM (Львів), Lux FM (Київ),
Радіо 24, сайту Zaxid.net, Football24.ua та рекламного агентство «Люкс», належить дружині міського
голови Львова Андрія Садового Катерині Кіт­Садовій. Вона також є головою наглядової ради ПрАТ і
контролює 76,8% його акцій.

Ще 13,1% належить генеральному директорові ТРК Романові Андрейку. А його дружині Оксані
Андрейко належить 10,1%. За даними SMIDA, Оксана Андрейко є секретарем наглядової ради. Вона
остання увійшла у власність – у жовтні 2012 року.

Засновником ТОВ «Захід.Нет» (Zaxid.net) є ПрАТ ТРК Люкс (80%) і Роман Андрейко (20%).

100% власником решти медіа­активів є ПрАТ ТРК Люкс.

http://ratusha.lviv.ua/index.php?dn=news&to=art&id=4098


23.08.2016 Кому належать львівські ЗМІ ­ Інститут Масової Інформації

http://imi.org.ua/analytics/50023­komu­nalejat­lvivski­zmi.html 5/9

ПрАТ ТРК Люкс також має 15% у ТОВ «Студія звукозапису «Люксен». Двома іншими співвласниками
«Люксену» є співачка Руслана Лижичко (70%) і її чоловік продюсер Олександр Ксенофонтов (15%).

«Експрес» ­ матрьошка Ігоря Починка  Експрес, Post Поступ, Порадник господаря, Моя сповідь,
Добрий лікар, Вісник пенсіонера, Блискавка, Порадник жіночий, Рецепти Господині, Газета Поділля,
Теле Експрес, сайт Expres.ua 
На сьогодні, у вихідних даних газети «Експрес» видавцем та засновником зазначено ТОВ «Редакційні
системи». Підприємство створено у 2012 році та зареєстровано у селі Рясна­Руська (Яворівський
район, Львівської області).

Засновником цього підприємства є редактор газети Ігор Починок та ТОВ «Експрес Медіа СХАБ», яке в
свою чергу заснували Ігор Починок та ТОВ «Експрес Медіа Груп», яке знову ж таки заснували Ігор
Починок та ТОВ «Експрес ТБ Груп», в свою чергу заснували Ігор Починок та Микола Коман.

Ще два роки тому засновником газети було «Експрес Мультимедіа Груп», а видавцем  – ТОВ «Фонд
«Свобода слова». Фонд був власником засновника газети, а його власником був Ігор Починок. На
сьогодні діяльність Фонду припинена. Існували також ще цілий ряд підприємств, як і були в різні часи
офіційними видавцями газети.  

Але в кінцевому варіанті –  90% найтиражнішої львівської газети належить її незмінному редактору
Ігорю Починку і ще 10% – його давньому бізнес­партнеру Миколі Коману.

Газета «Експрес» видається з 1992 року.  

«Високий замок»Високий замок, Добрий господар, Добре здоров’я, Добра кухня, Життя і жінка,
сайт WZ.lviv.ua
Власником 98,5% акцій ПрАТ «Високий Замок», яке видає однойменну газету, сайт, та ряд додатків є
Наталія Балюк, головний редактор газети. Згідно з даними SMIDA, до 5 травня 2015 року вона також
була генеральним директором акціонерного товариства. Тепер цю посаду обіймає Степан Курпіль, екс­
депутат Верховної Ради, та колишній редактор газети. Акціями в статутному капіталі товариства він не
володіє.

Нагадаємо, з 1998 року 50% акцій видавничого дому володіла норвезька медіа­компанія «Оркла Медіа
А. С.», однак в середині 2010 року норвежці вийшли з бізнесу.

ПрАТ «Високий Замок» також є власником 37% ТОВ «Преса», компанії, що займається
розповсюдженням газет та журналів і володіє мережею газетних кіосків. Решта часток розподілені між
Наталією Балюк (39%), Сергієм Салеховим (17%) та Володимиром Трояном (7%).

«Львівська пошта»
Одне з найдавніших сучасних медіа Львова, яке було засновано в 1995 році на базі легендарної
львівської газети «Пост­Поступ». Спочатку газета називалась «Суботня пошта», її видавило ТОВ
«Професійна ліга», співвласником якого був Рустам Курбанов. У 2008 році він остаточно вийшов із
власності , продавши товариство Анатолієві Забарилу, тоді депутату Львівської міської ради, та ТОВ
«Синот­Україна», яке займалось гральним та ресторанним бізнесом (гральні автомати «Роял»).
Сьогодні, основний бізнес цього підприємства – ресторанний. Найвідоміший заклад у Львові – ресторан
«Прага» на вул. Леся Курбаса.



23.08.2016 Кому належать львівські ЗМІ ­ Інститут Масової Інформації

http://imi.org.ua/analytics/50023­komu­nalejat­lvivski­zmi.html 6/9

Тоді ж газета змінила назву на «Львівську пошту». Сьогодні видавцями газети є Анатолій Забарило
(10%) та ТОВ «Синот­ Україна», власниками якого є громадянин Чехії Іво Валента та українці Руслан
Печенко, брат депутат Львівської міської ради Ореста Печенка, та Юрій Дземінський, який є помічником
народного депутата Оксани Юринець на громадських засадах.

«Ратуша»
Газета є комунальною власністю і фінансується з бюджету міста. Львівська «Ратуша» унікальна тим, що
є найбільшим опонентом чинній міській владі, завдяки редактору видання Миколі Савельєву.

«2 канал» (НТА)
Заснований у 1998 році львівський телеканал НТА, після зміни назви на «2 канал» і переїзду до Києва,
знову збільшує свою присутність у Львові. У всякому випадку про це у квітні 2015 року заявив новий
директор каналу Ростислав Ваврів.

Від початку створення НТА вважався підконтрольним Львівській залізниці, потім – НАК «Нафтогаз
Україна». Його пов’язували безпосередньо з екс­головою НАК «Нафтогаз України» Олексієм Івченком
через те, що офіційним власником каналу був Роман Мацик, бізнес­партнер дружини Івченка Галини.

У квітні 2015 року власниками каналу стали маловідомі київські бізнесмени. Замість ПП «НТА –
Незалежне телевізійне агентство» юридичною особою каналу стало ТОВ «НТА Інвест Груп».
Власниками товариства є киянин Сергій Федак та ТОВ «ТРК «Інтеррадіо», яким володіє Володимир
Денисенко, прописаний у Кривому Розі.

Нові власники телеканалу «2» на українському медіаринку досі були невідомі. Володимир Денисенко є
також засновником київської рекламної фірми «Мистецтво технологій». А Сергій Федак раніше
спеціалізувався на торгівлі електропобутовими товарами ­ у 2010 році він був співзасновником двох
київських торгових підприємств «Мужіге» та «Зікімі». Партнерами Федака у цих підприємствах були
двоє корейців Кім Хі Хун та Чой Йонг Джун, прописаних за однією адресою у Києві.

Радіо «Незалежність»
Радіо «Незалежність»– одна з перших недержавних радіостанцій в Україні, створена ще у 1991 році.

Основними власниками радіостанції були і залишаються представники львівської журналістської
династії Чудиків. Першого засновника та керівника радіостанції Івана Чудика змінила на посаді
директора його донька Соломія Чудик.

Сьогодні власниками Радіо «Незалежність» є Соломія та Марія Чудики, їм належить 96% статутного
фонду. 4% є власністю Володимира Парубія, батька народного депутата Андрія Парубія.

«Новий погляд»
До листопада 2012 року у Львові виходив тижневик «Новий погляд», сьогодні це сайт Pohlyad.com.

Засновником підприємства «Редакція газети «Новий погляд» є ГО «Нові люди», керівником якої є
депутат Львівської міськради Володимир Гірняк.

У 2013 році стало відомо, що неофіційним співвласником «Нового погляду» і основним інвестором став
народний депутат Олег Канівець, який отримав 50%. Решту 50% зберіг за собою Гірняк.

http://itd.rada.gov.ua/mps/info/page/18149
http://zaxid.net/news/showNews.do?u_lvivskogo_telekanalu_2_zminilisya_vlasniki_i_direktor&objectId=1347212


23.08.2016 Кому належать львівські ЗМІ ­ Інститут Масової Інформації

http://imi.org.ua/analytics/50023­komu­nalejat­lvivski­zmi.html 7/9

На сьогодні це співвідношення зберігається і відображено в офіційному реєстрі , оскільки кінцевими
бенефіціарами редакції зазначено чотири особи, з яких двоє – Володимир Гірняк та його бізнес­
партнер Віталій Гуменюк, а ще двоє – Христина Канівець та стриянин Олег Бойко, відповідно – донька і
зять Олега Канівця. До речі, у 2005 році Бойко зареєстрував у Стрию місцевий осередок
«Соціалістичної партії».

«Львівський портал»
Офіційним власником сайту Portal.lviv.ua є львівський журналіст Юрій Лобан. Свого часу «Львівський
портал» був складовою інтернет­порталу «Коментарі», а пізніше співпрацював з ним на партнерських
засадах. Сьогодні, за неофіційною, але достовірною інформацією, 50% сайту контролює народний
депутат Ігор Васюник. Ще 50% далі належить Юрію Лобану.

 «Варіанти»

Засновником ТОВ «Варіанти Львів» (сайт Varianty.net) з початку його заснування залишається львівська
журналістка Ірина Марушкіна.

«Вголос»
На сьогодні бренд «Вголос» об’єднує інформаційний портал та радіостанцію. Ліцензію на
радіомовлення ТОВ «Престайм. Ком. Юа», яке є власником сайту та радіо, отримало у листопаді 2013
року.

Власником товариства є Володимир Андрусів – людина невідома у медіатоваристві Львова. А в мережі
це ім’я з’являється лише у зв’язці з «Вголосом». Його пов’язують з Зіновієм Козицьким, засновником та
керівником низки газо­ та нафтовидобувних компанії («Нордік», «Проект­Буд», «Горизонти»).

Щоправда інформація про те, що Андрусів є людиною Козицького ґрунтується виключно на словах
Ірини Марушкіної, яка разом з політологом Ігорем Танчиним, заснувала «Престайм. Ком. ЮА.» і була
першим видавцем сайту. Вона продала сайт у 2012 році і не приховувала, що новий власник
Козицький.

Натомість, з огляду на редакційну політику сайту, контролює його політична партія «Свобода». Можливо
контроль над медіаресурсом Зіновій Козицький віддав «Свободі» в обмін на позитивні голосування
щодо надання спецдозволів для видобутку нафти та газу у Львівській області. Останнім часом компанії
Козицького активізувались на ринку видобутку. А надання погоджень належить до компетенції депутатів
ЛОР, більшість яких є свободівцями. 

«Твоє місто»
Видавцями інтернет­порталу «Твоє місто» є львівське подружжя Світлана Жаб’юк та Тарас Яценко.
Світлана Жаб’юк свого часу була редактором сайту ZAXID.NET, а сьогодні викладає на факультеті
журналістики у ЛНУ ім.І.Франка. Тарас Яценко раніше працював директором з маркетингу компанії
Susy production, яка займається організаціє концертів групи «Океан Ельзи». 

Власники вважають портал насамперед суспільним медіа, а не комерційним, тому залучають до
інвестування представників соціально відповідального бізнесу. Наприклад, інвесторами проекту в
різний час були компанії «D.S.» та «SoftServe» [Світлана Жаб’юк та Тарас Яценко на круглому столі у
Львові уточнили, що інвестували окремі особи з цих компаній ­ ІМІ]. На даний момент планують
розширення проекту, над чим працюють разом з компанією Євгена Глібовицького Pro.mova.

http://lviv.nashigroshi.org/2014/12/10/chotyry-pidpryjemstva-kozytskoho-otrymaly-pohodzhennya-na-vydobutok-nafty-ta-hazu-na-lvivschyni/


23.08.2016 Кому належать львівські ЗМІ ­ Інститут Масової Інформації

http://imi.org.ua/analytics/50023­komu­nalejat­lvivski­zmi.html 8/9

 «Збруч»

Офіційна інформація про власників сайту «Збруч» (Zbruc.eu), який видається у Львові з весни 2013
року, відсутня. За даними «Наших грошей. Львів» інвестором видання є львівський бізнесмен
Володимир Матківський, який контролює Радехівський цукровий завод. Головним редактором «Збруча»
є політолог Орест Друль.

ГРІМ
«Галицька регіональна інформаційна мережа» (Grim.in.ua) почала роботу у липні 2013 року. Сайт
контролює Володимир Кожан, власник та директор «Краківського ринку». Офіційно сайт
зареєстрований на Ігоря Щадила, давного бізнес­партнера Кожана.

Агентство «Медіастар» – згідно з інформацією на сайті, агентство продукує газету, інтернет­сайт, а
також «надає повний спектр інформаційних послуг». Належить львівській журналістці Зоряні Іленко­
Павлишин.

Журнал «Ї»  – видає ГО «Незалежний культурологічний часопис «Ї», керівником якої є політолог Тарас
Возняк. Іншими двома засновниками ГО є відомий львівський художник Михайло Москаль та екс­
керівник прес­служби концерну «Галнафтогаз» Олесь Пограничний.

Журнал «Егоїст». Співвласниками журналу є головний редактор Всеволод Поліщук, дизайнер
Всеволод Деревацький та директор ТОВ «Егоїст Паблішинг», яке видає журнал, Остап Процик. Їм
належить по 15% товариства. А 55% ­ депутату Львівської міськради від партії УДАР Анатолію
Крачковському.

Журнал «RIA­Львів». Видавцем є рекламне агентство повного циклу «2К Медіа», яке займається
також проведенням  концертів та Галицької ліги КВН. Співвласниками «2К Медіа» є Богдан Нестерович,
Юрій Дмитрів та Віталій Новосад.

«Корупція Інфо»
Сайт видає ТОВ «Корупція Інфо», засновником якого є Ірина Разумовська, сестра або дружина
головного редактора сайту, та реального власника 35­річного Дмитра Разумовського.

Разумовський став відомий у Львові після балотування до Верховної Ради у 2014 році. Був кандидатом
по 116 виборчому окрузі. Саме тоді і було створено новий медіа ресурс.

Протягом 15 років Дмитро Разумовський працював в міліції. В органах МВС він зробив непогану кар’єру
– від дільничного інспектора Залізничного райвідділу до першого заступника Жовківського РВ. У
відставку пішов з посади начальника сектора незаконного обігу зброї та вибухівки у 2014 році.

Разумовський також є засновником юридичної компанії «Закон і захист», що була створена у липні
2014 року.

«Дивись інфо»
Сайт видає інформаційне агентство «Дивись. Інфо», засновником якого є Андрій Завербний,
співвласник львівської компанії –перевізника «Успіх БМ». Завербному також належить україно­
естонська компанія «Now Innovation», яка була першим у Львові приватним оператором паркінгів.

Сьогодні сайт звертається по допомогу до своїх читачів з проханням підтримати ресурс матеріально.

http://www.korupciya.com/?p=3392&lang=ru
http://lviv.nashigroshi.org/2015/01/27/hrupa-biznesmeniv-kontrolyuje-dvi-z-chotyroh-pryvatnyh-kompanij-pereviznykiv-u-lvovi/
http://dyvys.info/dopomohty-proektu


23.08.2016 Кому належать львівські ЗМІ ­ Інститут Масової Інформації

http://imi.org.ua/analytics/50023­komu­nalejat­lvivski­zmi.html 9/9

Наталя Онисько, для ІМІ, за підтримки Чеського посольства в Україні


